Øke leveringsevnen

Bedriften ønsker å øke leveringsevnen sin for å få mer fornøyde kunder og ansatte.
 
Når bedriften ikke leverer til avtalt tid blir kunden misfornøyd og misfornøyde kunder medfører redusert omsetning.
 
Uforutsigbare prosesser, forsinkelser og tidspress skaper misnøye blant ansatte.

Måltall / CTQ (Critical to Quality): Leveringsevne

Scope: Leveringsevne for "Express" og "Manufacturing to Order" skal forbedres innen utgangen av året.

Definisjoner / Operational definition:  

Leveringsevne er hvor stor andel av ordrene som blir levert til avtalt tid. Avtalt tid er "First confirmed delivery date". Tidspunkt for levering er "Delivery date". Dataene hentes fra ERP systemet.

"Express" er produkt som er tilgjengelig på lager og som har en leveringstid på 14 dager.

"Manufacturing to order" er produkt som produseres når produktet er bestilt og har en leveringstid på 21 dager.

Overordnet prosesskart for prosessen:

Prosesskart leveringsevne

Mål: Øke leveringsevnen fra 

 

....

Leveringsevnen er i gjennomsnitt 851% hittil i år. 30% av ordrene er mer enn 10 dager forsinket. Graf med ukentlig leveringsevne viser at leveringsevnen er lavest i sommerukene og i uke 18.

ukentlig leveringsevne

Kontakt

Lean Tech AS | Kristoffer Robins vei 13

0047 481 23 070

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Oslo, Norway

Book et møte

Lean

L - Løsningsorientert

E - Engasjert

A - Analytisk

N - Nysgjerrig

Motta nyhetsbrev

 
* nødvendig